Prológ

Az úgy történt, hogy már régóta szeretem a csípőset, satöbbi satöbbi...:-)

És akkor rögtön belecsapok a lecsóba. 2012-ben kezdtem olvasni egy blogot, ahol a tulajdonos immár 3. szezonját kezdi az otthoni chilinevelés tekintetében és többek között ennek hatására 2013 év elején beszereztem én is néhány magot. 

A cél az volt, hogy (mint kísérleti év) "puritán" körülmények között (spéci világítás nélkül, különösebb tápoldatozás nélkül) nyár végére legyen néhány termő chilim, amiből legalább egyszer készíthetek valamiféle ételt/savanyúságot.

Háromszor 10 db magot sikerült beszereznem (Early Jalapeno, Orange Habanero, Jamaican Yellow) január végére, amiből nem sok kelt ki illetve maradt meg. A végeredmény: nulla habanero (közülük egyik sem kelt ki), 1 tő jamaikai és 5 tő Jalapeno élte meg a szezon végét, amelyek termést is produkáltak, igaz, egyik sem hozott bő termést de azért belekóstolhattam az ízébe.

A(z) 101_1598.JPG megjelenítése

Sok kép nem is készült róluk de idén rendszeres fényképes dokumentációt készítek. Itt néhány darab jalapeno és jamaican yellow.

101_2426.JPG

A tavalyi kísérleti év után idén igyekszem a lehető legtöbbet kihozni a történetből.

Az esetleges hozzászólásokat, építő kritikákat szívesen fogadom, igyekszem rendszeresen beszámolni az eseményekről, és remélem, hogy nyár végére érzékelhető mennyiségű csípőssel vághatok neki az idei télnek :)