Széles, tágas a tér...03.08

Egy újabb zenés cím, de megint igaz. Megtörtént az első átültetés az erre alkalmas palántáknál és létjogosultságot élvezőknél. A Scorpionok és a Jalapenok (1 kivételével) továbbra sem növekednek de én bizakodom azért, aminek jeléül kaptak friss palántaföldet, hátha attól új életre kelnek. Itt még átültetés előtt:

101_2739.JPG

Itt a gyökerek, elég rendesen kitöltötték a rendelkezésükre álló teret:

101_2756.JPG

Egy Moruga, akik a legkésőbb lettek ültetve, de most már a leggyorsabban fejlődő fajta lett. 

101_2764.JPG

Ugyanő magasból :)

101_2767.JPG

Bekerültek a keltetőbe, amit le kellett bontanom, mert már nem fértek be az eredeti helyükre. Kis átalakítással sikerült egy tágasabb helyet kialakítanom, kérdés, meddig lesz ez elég?!

101_2779.JPG

Vásároltam agyaggolyókat (5 liter 890Ft), amiket a  felszínre pakoltam. Több helyen láttam már, és nem csak külalakra néz ki jól ettől a palánta, hanem nem hagyja kiszáradni a földet sem. 16 db félliteres műanyag pohár 350 forint.

101_2784.JPG

A héten viszonylag kevesebbet locsoltam, hétfőn kevés tápot kaptak, kedden vettem neem olajat 950 forintért 50ml (erről majd legközelebb bővebben), amit (nagyjából 1ml) kevés folyékony (1ml) szappannal és langyos vízzel mixeltem össze és ezt az oldatot kapták este a növények. Csütörtökön normál, felforralt vizet kaptak, kamillát azért áztattam bele keveset.

101_2783.JPG

Itt az egyetlen Jalapeno, aki a többivel ellentétben, nagyon szépen fejlődik és teljesen egészségesnek látszik. Tápot egyelőre nem kapnak, révén a ma átültetettek az új földből elég tápanyagot nyerhetnek. Ma délután neem olajat és gombaölős vizet kaptak átültetés után.

101_2744.JPG

Valószínű, hogy gyászszúnyogok tanyázhatnak nálam, remélhetőleg a neem olajnak köszönhetően eltűnnek hamarosan. Miután először belocsoltam olajjal a palántákat, előjöttek, próbáltam elkapdosni őket, remélem hamarosan elpusztulnak. Elvileg néhány kezelés után látható majd az eredmény. Konklúzió később. Egyébként minden rendben.

ui: az egyik bazsalikomot megsemmisítettem, helyére másik 6 db-ot ültettem, kikeltek, szépen növekednek.