Semmi extra és enyhe ödéma valamint ládák 04.04

Az elmúlt, nagyjából 2 hétben különös dolgok nem történtek. Talán az észrevehető volt, hogy nem fejlődtek a növények olyan látványosan, mint eddig, bár gyökérzetileg nem állnak rosszul. Magasságilag mintha egy helyben állnának, leveleik lassú ütemben, de növekednek, száruk azért erősödik. De mindent összevetve a korábbi időszakokhoz képest, ez a 14 nap most "lájtosabb" volt. Az utolsó percek a boxban így együtt:

101_2914.JPG

A karanténban lévők (2 Habanero, 1 Dorset Naga) az udvaron vannak éjjel-nappal már 1 hete biztos és élnek, bár a Dorset Naga elég ramaty állapotban van, mintha az új levelek kivételével az összes levél megégett volna, a 2 Habanero pedig nem lett rosszabb, mint amikor kikerültek. Az esélyt még megkapják, hátha jobb lesz később. A bent maradt 2 Dorset Nagán viszont megjelentek apró pöttyök, ödémának tűnik, ami azért érdekes, mert heti 2 alkalommal kapnak vizet, akkor sem sokat és mégis belefutottak ebbe a gyógyítható rendellenességbe. Az igaz, hogy 15-16 fokban vannak napközben és a levegő áramlás sem valami intenzív, a zsúfoltság is erősödik, de nem gondoltam volna, hogy ilyen kevés víz mellett is így járnak. (már ha ez tényleg az). Szerintem hamarosan rendbejönnek.

101_2899.JPG

Az Argo palántaföld viszont borzasztó lett az idő múlásával, szerintem ezért is álltak meg a fejlődésben a palánták. A vizet szinte alig szívja magába (átszalad rajta gyorsan a víz), cserébe összeállt egy száraz tömbbé, nem csoda, hogy a növények nem tudnak gyarapodni. Ezért úgy döntöttem, hogy átültetek és immár a végleges helyükre.

101_2921.JPG

101_2924.JPG

Igen, korai ez még talán, de annyira nem fejlődtek már, hogy gondoltam, elkezdődik a kiképzés (viszonylag szerencsénk van az időjárással, hogy elég melegek a napok), maximum beletörik a bicskám, tanulságos lesz és legközelebb nem így járok el.

101_2925.JPG

Szóval, vásároltam 4 db 12 literes ládát összesen 3200 forintért, 1 db 7,5 literest 450 forintért, a többi meg még tavalyról maradt, jön még 2 láda (nem tudni mekkorák, mert ajándék ládák elfekvőből), 1 kisebb láda itthon is volt még. Ezen kívül 150 liter Florimo föld 3300 forint, 1 liter perlit 1000 forint, 1db kókuszrost tégla 500 forint, valamint 5g Karate a biztonság kedvéért 300 forint (remélem ez nem fog kelleni). Az anyagiakról egyelőre ennyit :)

101_2928.JPG

A ládák aljára agyaggolyókat raktam, amire jött a kókusszal-perlittel-maradék palántafölddel-virágfölddel készített keverék. Az arányok: 50 liter föld, 5 liter perlit, 1 kocka kókusz (650gramm). Ebbe jöttek a palánták, tetejére a maradék agyaggolyók. Nagyon nem szerették látszólag az egészet, de remélhetőleg több bolygatás már nem lesz idén. A ládákba kerültek kettessével nevezetesen: 2-2 Moruga, 2 Dorset Naga és 2 Fatalii és még 1 Dorset Naga (jobbra) és 2 Fatalii (középen és balra) egyesével huszonakárhánycentis (nagyjából 6 literes) edényekbe.

101_2931a.jpg

A két karanténban lévő Habanero is kapott esélyt, a kisebb (itthon lévő) ládába mentek, nem néztem mekkora, de 40 centi hosszú lehet kábé, viszont kisebb űrtartalommal (ránézésre). Annyira nem néznek ki rosszul, főleg a jobb oldali, a balról néhány levelet leszedtem vagy leesett magától.

101_2933.JPG

A 3 szólót az udvaron hagytam éjszakára (és ez már így is marad, terveim szerint), viszont a ládákat behoztam még a szobába és az egyik csapatot még a lámpák alá tudtam rakni, a többiek a közelben éjszakáznak. Fél literes pohárban még hárman maradtak (2 Habanero és az egyetlen Jalapeno), 2 Scorpion még küzd 2 decis poharakban, nagyon lassan fejlődnek de kapnak fél literes poharat a hétvégén, valamint néhány paradicsom.

101_2947.JPG

A Jalapeno nem néz ki túl jól, nagyon szeretne már új földet kapni, a foltos levelei is erről árulkodnak. Néha elégé elengedi magát.

101_2948.JPG

Neem olajat folyamatosan kapnak, tápot meg nagyon keveset ritkán, de hamarosan el kezdem rendszeresen tápozni őket, hadd szokják meg. Már elkezdhettem volna, de ami késik, nem múlik...