Viharkároktól a pincéig 05.21

A "zelmúltháromhétben" a rendkívül pocsék időjárásának köszönhetően a fóliasátrat Yvette a földdel tette egyenlővé, a palánták szinte semmit sem növekedtek, viszont találtam levéltetveket és valami elkezdte rágni a leveleket, szóval a helyzet mostanság nem valami rózsás.

101_3116.JPG

Így néznek ki a megrágott levelek:

101_3128.JPG

Vigasztalásul annyi, hogy a hirtelen jött meleg időjárás talán megindítja a burjánzást végre. Szerencsére egyre többen várják, hogy virágba borulhassanak, aminek már azért itt lenne az ideje. Kb. 3 hete kerültek ki az udvarra, ráadásul szinte eddig még csak árnyékban voltak a növények (talán 2 hete hétvégén volt napos hétvége, amikor kiraktam őket direkt napra) így mostantól megpróbálok olyan helyet keresni a kertben, ahol nincs egész nap árnyék, hogy megerősödjenek és gyarapodjanak végre.

101_3130.JPG

101_3129.JPG

Egy adag Karatét már kevertem be és a leveleket le is permeteztem, nem szeretném ha az egész állományt lelegelné valami kártevő. 13 palánta maradt és a 2 Scorpion, amik még a fél literes poharakban vannak (kezdik rosszul viselni már), lusta voltam átültetni őket de a jó időnek hála, hétvégén tervezem megejteni a műveletet.

101_3119.JPG

A paradicsomoknak nagyjából annyi, elég rosszul viselték a történteket. Az irodában van 2 tő az ablakban, ők viszont nagyon élnek, belőlük még lehet akármi.

101_3124.JPG

A következő időszak feladata, hogy megállítsam a kártevőket, ha pedig valami baktérium vagy egyéb növénybetegség, leküzdjük az akadályokat. Tápot még mindig kapnak alkalmanként, neem olajat már rég használtam, valószínű azért egy enyhe dózist keverek nekik, abból baj nem lehet. 

101_3125.JPG